0174 240 240 Spoednummer
0174 213 009 Praktijknummer
Nu bereikbaar Tot 17:00 uur

VACATURE NIEUWS

DOKTERSASSISTENTE/ZIJ INSTROMER

16 UUR, Monster

 

Beste doktersassistente/zij instromer,

Voor onze snelgroeiende, moderne, geaccrediteerde  en zeer gezellige praktijk zijn wij op zoek naar jou. Je zou een waardevolle aanvulling zijn op ons fijne team wat bestaat uit 4 artsen, een POH-S, POH-GGZ, 3 assistentes en een praktijkmanager.

Wat bieden we jou?

  • Een functie voor 16 uur. De werkdagen zijn dinsdag of woensdag en vrijdag.
  • Scholingsmogelijkheden op zowel inhoudelijk als persoonlijk vlak via ZEL.
  • Doorgroeimogelijkheden op de gebieden die jij interessant vindt; denk aan spreekuren die je mag draaien of andere specialisaties.
  • Er wordt een paar keer per jaar een borrel of een uitje georganiseerd en je krijgt aandacht voor jou als persoon.
  • Salariëring volgens CAO Huisartsenzorg.

Wat zoeken we in jou?

  • Je straalt rust uit en weet de patiënten een vertrouwd gevoel te geven.
  • Met jouw open houding ben je het gezicht van de praktijk en het aanspreekpunt voor de patiënten.
  • Verantwoordelijkheid ga je niet uit de weg en je bent assertief.
  • Een gezonde dosis humor is natuurlijk ook heel belangrijk.

Spreekt bovenstaande jou aan en wil je eens kennis maken?

Neem dan contact op met onze praktijkmanager, Liesbeth Valstar. Je kunt haar bereiken op 0174-213009. Je kunt ook direct solliciteren door je brief met CV te sturen naar:  [email protected]

We kijken er naar uit je te ontmoeten!

Met vriendelijke groet,

Team Huisartsenpraktijk De Brinck te Monster

 

WERKZAAMHEDEN RONDOM DE PRAKTIJK

Donderdag 28 maart gaat Aannemersbedrijf AC de Groot verder met rioolwerkzaamheden in de Dr. van den Brinkstraat

Woningen, garages, bedrijven en de Huisartsenpraktijk De Brinck zijn dan vanaf de Burgemeester Kampschöerstraat  bereikbaar. De woningen vanaf de Huisartsenpraktijk richting de Choorstraat zijn te voet te bereiken via loopplanken. In geval van nood zijn woningen altijd bereikbaar voor hulpdiensten.

Op de kruising Doctor van den Brinkstraat - Choorstraat moet het riool ook vervangen worden. De Choorstraat wordt nog niet direct afgesloten en blijft zo lang mogelijk bereikbaar. We verwachten dat de Choorstraat in april ongeveer vier weken afgesloten is. Voordat de Choorstraat wordt afgesloten plaatsen we gele borden met de startdatum van de afsluiting. Houd deze gele borden goed in de gaten. 

Duurzaamheid

Medicijnen vallen onder het klein chemisch afval. Het beste is om medicijnen die je over hebt bij de apotheek in te leveren of naar een inzamelpunt voor klein chemisch afval te brengen. Zij zorgen voor vernietiging. Gooi nooit restjes in het toilet, want die komen meteen in het riool terecht.

Afscheid Dr. Myleen Wolters

Beste patiënten van Praktijk de Brinck, naasten en andere belangstellenden.

Per medio oktober eindigt mijn betrekking als huisarts bij Praktijk de Brinck. Aangezien het niet mogelijk iedereen persoonlijk te informeren, maar het mij wel aan het hart gaat, wend ik mij via deze weg tot jullie.

Ik wil jullie hartelijk bedanken voor het in mij gestelde vertrouwen en de openheid die ik heb mogen ontvangen. Ik ben dankbaar voor de momenten waarin ik met jullie mocht meekijken, in moeilijke en in betere tijden.

Hoewel het me spijt deze plek te verlaten, laat ik jullie in vertrouwen achter bij mijn collega’s, nieuwe opvolger en vooral het zeer toegewijde team van “De Brinck”.

Ik wens u alle goeds in gezondheid en welzijn!

Met warme groet,

Myleen Wolters

 

Namens het hele team van de praktijk danken wij dr. Wolters voor haar inzet en wensen wij haar alle goeds, geluk en gezondheid toe.

Goed voorbereid naar de dokter

Tips om u goed voor te bereiden op uw afspraak met de dokter.

  • Weet wat u wilt vragen en wat u verwacht: schrijf dat van tevoren op. Als u alleen benoemt wat de klacht is, dan weet de arts niet wat uw verwachting is.
  • Bedenk van tevoren altijd: waarom kom ik nu, met deze klacht, naar deze dokter. Doe dat ook bij controle afspraken: komt u alleen omdat het moet, of heeft u zelf ook nog vragen?
  • Wees altijd eerlijk. Als u bijvoorbeeld bepaalde medicijnen niet neemt, zeg dat dan en leg ook uit waarom. Overdrijf of bagatelliseer uw klacht niet; onjuiste informatie kan leiden tot onjuiste behandeling.
  • Wees redelijk in uw vragen. Bespreek open wat u van de arts verwacht, maar ga niets eisen. Een slechte verstandhouding is voor beide partijen onprettig en komt de zorg niet ten goede.
  • Weet welke medicijnen u slikt (ook die niet zijn voorgeschreven), welke ziekten en behandelingen u in het verleden heb gehad of nog hebt, voor welke stoffen u allergisch bent.
  • Vermeld bijzonderheden desnoods ongevraagd: dat u zwanger wilt worden, dat een middel eerder bijwerkingen heeft gegeven, dat er bepaalde erfelijke ziekten in de familie voorkomen, dat u recentelijk in de tropen bent geweest etc.
  • Bedenk voorafgaand aan het consult welke informatie belangrijk kan zijn voor de arts.
  • Neem iemand mee. Twee horen meer dan één en de ander kan bijvoorbeeld aantekeningen maken, zodat u zich kunt concentreren op het gesprek.
  • Controleer aan het eind van het consult of u de arts goed begrepen heeft. Geef in uw eigen woorden aan wat u denkt dat er aan de hand is en wat gaat gebeuren. Als dit niet klopt dan kan de arts daar direct op in gaan.
  • Ga uit van de volgende regel: de arts schiet tekort als ik de uitleg niet snap, maar ik ben zelf verantwoordelijk om te zeggen dat ik het niet kan volgen.

Waarom moet ik zo lang wachten?

Het spreekuur wordt gepland per 15 minuten, dit is bedoeld voor 1 klacht. Er dient in deze korte tijd veel te gebeuren.
• De huisarts ziet uw dossier in
• U wordt uit de wachtkamer gehaald
• De huisarts stelt u vragen en doet zo nodig onderzoek
• De huisarts geeft u adviezen en voorlichting
• Schrijft indien nodig een verwijsbrief of een recept
• De huisarts spreekt een vervolgbeleid met u af. Dit alles moet hierna zorgvuldig verwerkt worden in uw dossier in de computer
U begrijpt dat de huisarts deze 15 minuten hard nodig heeft om zijn/haar werk goed en zorgvuldig te kunnen doen.

Om een consult zo goed mogelijk in te kunnen plannen vraagt de assistente vooraf aan de telefoon wat de reden is van uw komst
• Dit is geen nieuwsgierigheid, maar bedoeld om de juiste tijd in te plannen en u zo goed mogelijk te helpen
• Sommige klachten hebben namelijk meer tijd nodig
• De assistente wil hierin ook de urgentie bepalen; moet de afspraak direct vandaag of kan het medisch gezien op een later tijdstip?
• We noemen dit ‘triage’. De assistentes zijn opgeleid om u klacht vakkundig uit te vragen. En uiteraard hebben de assistentes een beroepsgeheim en delen uw informatie alleen met de huisarts

Tips voor een betere planning en minder uitlooptijd van het spreekuur
• De vraag: ‘Nu ik er toch ben…’ kan dus helaas niet. U komt voor het één, maar bedenkt plotseling een klacht die u eigenlijk niet had gemeld bij de assistente. Begrijpelijk, maar het is praktisch onmogelijk om deze klacht ook nog in de geplande 15 minuten te beoordelen……….
• Spaar geen klachten op. De beschikbare consulttijd is vaak niet voldoende om alles te bespreken. Bovendien is het opsparen van klachten medisch gezien niet altijd verstandig……..

Wij staan voor de juiste aandacht en kwaliteit, een goede tijdsplanning helpt daarbij. Dank u wel voor uw begrip en medewerking.

Ondersteuning Jeugd en Gezin SKT

Ondersteuner Jeugd en Gezin

De ondersteuner Jeugd en Gezin adviseert de huisarts bij vragen over gezinnen en jeugdigen of volwassenen die te maken hebben met meerdere problemen op meerdere leefgebieden. Denk bij jeugdigen aan zorgen om het gedrag of psychische problemen. Bij volwassenen kunt u denken aan problemen op meerdere gebieden, zoals financiën, relationele problemen en psychische problemen.
Wanneer de huisarts denkt dat de ondersteuner Jeugd en Gezin u verder kan helpen, bespreekt de huisarts dit met u en indien gewenst kan er een oriënterend gesprek plaatsvinden.
De ondersteuner Jeugd en Gezin werkt ook voor het Sociaal Kernteam Westland.
Wanneer de huisarts denkt dat de ondersteuner Jeugd en Gezin u verder kan helpen, bespreekt de huisarts dit met u. Mariska van der Knaap biedt dan een oriënterend gesprek. Vanuit dit gesprek wordt samen met u gekeken waar de OJG u bij kan ondersteunen. Dit kan een adviserend gesprek zijn, meedenken over passende hulpverlening, maar ook het bieden van kortdurende ondersteuning. Heeft u meer begeleiding nodig? Dan wordt samen met u gekeken of een aanmelding bij het Sociaal Kernteam nodig is.

Scroll naar boven 0174 240 2400174 213 009